05-02-16

Minor Tweede Wereldoorlog educatie 2015-2016 - afsluitend

Naast de "informele" evaluatie is er de formele evaluatie waarvan vandaag de resultaten bekend zijn gemaakt. De deelnemers in de Minor dit studiejaar geven zichzelf voor hun inzet het afgelopen half jaar het cijfer 8,6. De Minor in z'n geheel wordt gewaardeerd met een 9,6!

"Deze minor voldoet aan mijn ideale beeld van educatie. Namelijk leren door middel van ervaringen en hierdoor zelf een kritische houding weten op stellen in plaats van boeken leren en dit domweg aannemen. Je wordt continu gestimuleerd om zelfstandig na te denken en kritisch te kijken naar alle dingen die je leest/ziet/hoort. Ik heb in de afgelopen maanden meer geleerd dan gedurende mijn 3 jaar aan de archeologie opleiding. Ik zal deze minor dan ook nooit meer vergeten en heb ik een van de mooiste perioden uit mijn leven hierdoor mogen meemaken".

"De connectie tussen praktijk en theorie en dat het nooit saai is geworden. Alle lessen waren goed te volgen en interessant, ook de buitenlandse studietrip was erg indrukwekkend, had het niet willen missen!".

"Deze minor heeft veel te bieden, vooral een indrukwekkende excursie naar Duitsland!".

"De minor is voor iedereen die interesse heeft in het onderwerp een perfect opgestelde cursus. Veel ervaringen en daar omheen tijd om jezelf te verbreden, een beter persoon te worden, wordt aangeboden. De afwisseling van theorie en excursies (ervaringen) zijn goed afgesteld".

"Zeer interessant, Het leert de student na te denken over wat wij vroeger geleerd hebben op school en de realiteit van de tweede wereldoorlog".

"De minor gaat uit van ervaren, beleven en verwerken zonder allerlei vervelende rompslomp. Puur het leren komt aan bod. Het is actueel, op niveau en geeft een verbredende kijk naar de wereld".

"Het is mentaal een zware minor, maar het is zeker de moeite waard en ik vind dat ik de beste minor heb gekozen voor mijn eigen interesseschema".

"De minor doet nadenken over de impact van een oorlog als dader, slachtoffer en omstander. De leerwijze en het lespakket sluiten hierbij goed aan".

"Het is een bijzonder interessante minor die ook erg actief is. Niet alleen lezen uit boeken maar ook veel doen en bezoeken. Dit helpt veel studenten denk ik ook met de stof. Dat er een minor bestaat speciaal voor dit onderwerp vind ik heel positief".

"Het is een hele interessante minor waar je veel van kan leren. Je leert dingen niet alleen maar zwart/wit te doen. En een super goede docent!".

"Ik vind het erg goed dat ik heb geleerd open te staan voor iemand mening. Je leert je ogen te openen en niet alleen dat te zien wat iedereen je probeert te vertellen, maar ook verder te kijken dan dat nodig is. Door verder te kijken leer je pas echt de mens en zijn gedrag kennen".

"Zonder twijfel de beste minor van de hu!".