05-09-12

4 september 2012, start van de Minor Tweede Wereldoorlog educatie 2012-2013


Dinsdag 4 september 2012 was de eerste bijeenkomst voor de minor Tweede Wereldoorlog Educatie. Zoals iemand in de groep zei bij het voorstellen, dit is een vak waarop hij haast niet kon wachten. 

Sowieso kies je een minor die je moet aanspreken, want het duurt natuurlijk wel gewoon een half jaar. Afhankelijk van het vak kan zo’n half jaar lang of kort lijken, dus met die gedachte scroll je dan door die lijst en van 99% was zeker dat het ‘m niet zou worden. Dan ga je namelijk naar les 1 en daarna nooit meer, dus dat werkt niet. Die lijst is lang en de moed zakte me al haast in de schoenen, maar daar stond bij de T de minor Tweede Wereldoorlog Educatie. Leuk, eens even kijken… Nadat ik de site van TWE had bekeken, was ik echt enthousiast (dat was op zich al een compleet nieuwe ervaring trouwens) en ik heb me ingeschreven zodra het kon.

We begonnen om 9 uur. We hebben informatie gekregen over het programma, al iets inhoudelijks over oorlog in het algemeen en de WOII op zich. Ook vertelde Wim al wat over onze excursie naar Bergen-Belsen en Buchenwald, in november. Rond 14 uur waren we klaar, de volgende groep stond er al.

Volgende week dinsdag gaan we naar de Grebbeberg en woensdag naar Overloon. Heel benieuwd!

Nadine Hoogvelt