26-01-12

Minor Tweede Wereldoorlog educatie - afsluiting(3), januari 2012


Afsluiting

Gisteren was het dan zover: de allerlaatste bijeenkomst (aaaaah). Aan de eindpresentaties kan je opmaken dat iedereen een superleuk halfjaar heeft gehad. We hebben allemaal ongeveer dezelfde hoogte- en dieptepunten in de minor meegemaakt, met als ├╝bertoppunt natuurlijk de week in Duitsland.

Er zijn een aantal mooie dankwoorden uitgesproken en gelukkig is er altijd Pieter voor de vrolijke noot (letterlijk) (en vals ook trouwens). Leuk om te zien dat iedereen z’n eigen draai heeft gegeven aan hun presentatie en dat de indrukken en leermomenten ook verschillend waren.

Ik zal niet nog een keer langs memory lane wandelen – wil mensen niet nog emotioneler maken dan ze al zijn na gisteren. Vooral Wim valt natuurlijk helemaal in een zwart gat na deze fantastische klas ;) Daarom hou ik het kort.

Ik kan iedereen deze minor van harte aanbevelen en dat doe ik hierbij dan ook. Je volgt een mooi, vol programma waarin je niet alleen veel kennis opdoet, maar waar je je persoonlijk ook door ontwikkelt.

Het werd gisteren ook door een aantal mensen gezegd en ik vind het inderdaad een goed punt om ook even aan te stippen: alles is lekker strak georganiseerd en je weet altijd wat je moet doen en wat er van je verwacht wordt (iedereen die op de HU zit, weet dat dat een zeldzaamheid is).

Ik vind het al met al een zeer geslaagde periode geweest en met het oog op de $%&#vakken die ik komend blok moet gaan volgen, vind ik het heel jammer dat die voorbij is. Wim, heel erg bedankt en verder wens ik iedereen heel veel succes met de opleidingen en met het inleveren van de opdrachten, want dat moet natuurlijk nog wel gebeuren. Tsch├╝ss!

Marlinde Venema