07-05-10

Regelmatig terugdenkend aan de Minor


Regelmatig terugdenkend aan de Minor.
Regelmatig terugdenkend aan de groep verschillende mensen.
Regelmatig terugdenkend aan de indrukwekkende eind presentaties van iedereen.

Zo rol ik de dagen eind april en begin mei binnen.
Koninginnedag nooit zo bijzonder gevonden, een uurtje slenteren door het dorp, 's morgens even kijken waar de koninklijke familie nu weer aan het koekhappen is maar sinds vorig jaar is ook dat anders.

En dan 4 en 5 mei. Vrouw en kinderen zijn logeren in Nijverdal waar oma 3
generaties Canadezen te logeren heeft die in het land zijn om de festiviteiten mee te maken want hun vader, opa en overgrootvader ligt in Holten begraven als gesneuvelde uit WO II.

Ik bezig met afstuderen, getroffen door acute spit en dus gekluisterd aan de buis. En mede door de Minor is deze 4/5 mei voor mij anders dan andere jaren. Uiteraard is daar die gestoorde gek (pleonasme?) die 10 seconden voor het einde van de 2 minuten stilte de paniek laat uitbreken. Een fiere koningin die snel weer terug is en dan vandaag de hele dag 5 mei op nederland 1. Prachtige verhalen met Ad van Liempt en Christ Klep in de studio. Ik zit, en dat klinkt gek, te genieten. Nog meer redenen om volgend jaar dit onderwerp op de schoolagenda te plaatsen.

De Minor heeft mij dus met andere ogen naar deze dagen leren kijken en dat terwijl het alweer enkele maanden geleden is en iedereen waarschijnlijk alweer in zijn en haar ritme zitten. Gisterenavond kwam vooral naar boven dat we vrijheid nooit voor lief mogen nemen, dat we er altijd voor moeten blijven knokken. Verhalen (zoals over Machiel) moeten verteld blijven worden. Voor mij nog meer argumenten om volgend jaar bij ons op school, ook al hebben we geen geschiedenis is de bovenbouw, WO II een prominente plaats te geven in het 3e schooljaar.

Het gaat iedereen goed, Take CAre en be careful out there,

Paul Klerks.